Tesla
Sorpresa Tesla: taglio di prezzo per Model Y RWD, ora rientra negli (ipotetici) incentivi
di Massimiliano Zocchi pubblicata il 17 Gennaio 2024, alle 10:21 nel canale Auto ElettricheNella notte italiana Tesla ha modificato il configuratore online, ribassando il prezzo della versione base di Model Y, ora sotto quella che era la soglia degli incentivi italiani
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Gli autori dei commenti, e non la redazione, sono responsabili dei contenuti da loro inseriti - infoGuarda il tenore dei commenti sulle notizie di auto da tre anni ad oggi, e capirai che invece ho ragione io. Se carica piano non va bene, se carica veloce non va bene comunque, se ha 400 km di autonomia non va bene, se ne ha 600 non va bene, se ne ha 800 costa troppo, devono tutti fare Milano-Bari in tratta unica, poi vai a vedere e fanno 20 km al giorno se va bene.
Sono tutti preconcetti, e sono alimentati dalle notizie riportate male.
E ti dico, ci sono tanti colleghi, anche delle testate di auto tradizionali, che invece sono seri professionisti, e tanti sono a favore dell'elettrico, tanti hanno una elettrica come auto personale!
Ma agli ignoranti e rancorosi fa più comodo seguire Fanpage e le notizie riportate male.
E secondo te come mai?
Spoiler, quando dimostri in più occasioni di essere un fanboy e non rispondi ai post sensati diventa poi facile per l'utenza arrivare a rispondere in un certo modo.
Sono decenni che alcune termiche si bloccano con il freddo che notizia sarebbe ?
Così come si sa che le pompe di calore sotto 0 gradi vanno male/in blocco.
Mentre questa è una news.
Vero basta vedere quello che succede in Siberia, dove la temperatura arriva anche a -70 e i bambini giocano felici sulle altalene fino almeno a -30 gradi.
Per chi volesse approfondire, video youtube.
Infatti tengono sempre accese le auto, se le spengi in inverno gli fai ciao ciao con la manina fino al disgelo...in estate.
Certo parliamo di SIBERIA e zone limitrofe, a quelle temperature si blocca anche il carroarmato più ignorante del mondo.
Alcuni di quelli di Quattruoruote che ho avuto il piacere di conoscere quando lavoravo in Ex-Fca si, erano laureati in ing meccanica o dell'autoveicolo a dire il vero, per questo chiedevo.
Le cose si imparano studiandole, anche al di fuori di un titolo accademico, e soprattutto con l'esperienza che deriva dal parlare quasi quotidianamente con chi progetta, costruisce o fa ricerca, che è quello che quasi tutti i giornalisti fanno.
Pensa un po, io sono uno di quelli che costruisce e fa(ceva) ricerca!
Sono d'accordo, ci sono parecchie cose che si possono studiare in maniera autonoma, fino ad un certo punto, ma ti assicuro che quando inizi a toccare determinati temi devi avere "testa" ed "immaginazione", la "testa" un po c'è l'hai un po l'acquisisci durante il corso di studi, l'immaginazione ce la devi avere e basta.
Ad esempio quando ero in progettazione, avevo tutta la dinamica dei pezzi che dovevo sviluppare in mente e poi li disegnavo, e ti assicuro che non è da tutti, grazie a questo sono passato poi in qualità, e lì ho iniziato a girare mezzo mondo tra i vari supplier.
Beh, certo per capire certe cose bisogna avere un po di "testa" sono d'accordo, però fattelo dire, su molti temi di fisica sei abbastanza carente, non prenderla come un offesa.
Si tratta di fake news, lo hai scritto anche tu prima!
Azz, thread surreale
E poi ci lamentiamo di Toretto e gli altri 2 o 3 pluri-personalità
Vabè dai basta,
era un semplice parcheggio di Tesla, e le televisioni e i giornalisti di Chicago ci hanno creato un servizio falso per dare contro Musk.
Mi tocco per sentire se ci sono
Il programmatore fan delle auto elettriche, usa le sue risorse partendo dalla sotto-funzione-3 (il consumo delle auto) perchè gli sta simpatica e con lo stesso impegno guadagna 1.5 secondi. Se gli fai notare che poteva partire dalla sotto-funzione-1 ti accusa di ben'altrismo
ma senza scomodare metafore, programmatore o vattelapesca,
io pensavo ad un più banale buon senso...
Invece non ce la facciamo mica.
Se qui gridano al complotto, ragazzi, che cosa vuoi dire ancora ?
il male assoluto e' il debito, e anche per le auto.
credo che siamo in pochi a pagare cash una vettura da 50000 euro vero?
le case costruttrici alle luce di questa fatto si sentono autorizzate ad aumentare i prezzi, aggiungo senza ragione, perche' tanto si pagano un tot al mese.
si vedono in giro bestioni da piu' di 60000 euro in mano a gente che e' difficile che l' abbiano pagati cash.
sarebbe utile non avere tutti questi debiti per oggetti di vanita'. e che se li comprino solo chi se lo puo permettere
perche' tesla non piace, perche' stravolge lo status quo e modus operandi stabilito da tutte le case automobilistiche. si mettano l' animo in pace e spero si adeguino
Pensa un po, io sono uno di quelli che costruisce e fa(ceva) ricerca!
Sono d'accordo, ci sono parecchie cose che si possono studiare in maniera autonoma, fino ad un certo punto, ma ti assicuro che quando inizi a toccare determinati temi devi avere "testa" ed "immaginazione", la "testa" un po c'è l'hai un po l'acquisisci durante il corso di studi, l'immaginazione ce la devi avere e basta.
Ad esempio quando ero in progettazione, avevo tutta la dinamica dei pezzi che dovevo sviluppare in mente e poi li disegnavo, e ti assicuro che non è da tutti, grazie a questo sono passato poi in qualità, e lì ho iniziato a girare mezzo mondo tra i vari supplier.
Beh, certo per capire certe cose bisogna avere un po di "testa" sono d'accordo, però fattelo dire, su molti temi di fisica sei abbastanza carente, non prenderla come un offesa.
Quando si discute civilmente non si deve mai prendere nulla come offesa. Però quando capisco poco di un argomento, o cito chi lo conosce, o cerco magari di evitarlo. Dove avrei parlato di fisica palesando le mie carenze?
sempre che possa essere affidabile questo NY times.. conoscete?
In freezing temperatures, the batteries of electric vehicles can be less efficient and have shorter range, a lesson many Tesla drivers in Chicago learned this week.
With Chicago temperatures sinking below zero, electric vehicle charging stations have become scenes of desperation: depleted batteries, confrontational drivers and lines stretching out onto the street.
“When it’s cold like this, cars aren’t functioning well, chargers aren’t functioning well, and people don’t function so well either,” said Javed Spencer, an Uber driver who said he had done little else in the last three days besides charge his rented Chevy Bolt and worry about being stranded with a dead battery — again.
Mr. Spencer, 27, said he set out on Sunday for a charging station with 30 miles left on his battery. Within minutes, the battery was dead. He had to have the car towed to the station.
“When I finally plugged it in, it wasn’t getting any charge,” he said. Recharging the battery, which usually takes Mr. Spencer an hour, took five hours.
With more people owning electric vehicles than ever before, cold snaps this winter have created headaches for electric vehicle owners, as freezing temperatures drain batteries and reduce driving range.
And the problems may persist a little longer. Chicago and other parts of the United States and Canada this week have been stunned by bitterly cold temperatures. On Tuesday, wind chills plummeted near -30 degrees across much of the Chicago area, according to the National Weather Service. Dangerously low temperatures and waves of snow are expected to stick through the end of the week.
‘It’s kind of like, I don’t really want a Tesla.’
Vehicles use more energy to heat their batteries and cabin in cold weather, so it is normal to see energy consumption increase, Tesla reminds users in a post on its website, where it offers a few tips for drivers: Keep the charge level above 20 percent to reduce the impact of freezing temperatures. Tesla also recommends that drivers use its “scheduled departure” feature to register the start of a trip in advance, so the vehicle can determine the best time to start charging and preconditioning. That allows the car to operate at peak efficiency from the moment it starts.
In a painfully chilly parking lot in Chicago on Tuesday, Tesla drivers huddled in their cars waiting for a charge.
That morning, Nick Sethi, a 35-year-old engineer in Chicago, said he had found his Tesla frozen shut. He spent an hour in minus 5-degree temperatures struggling with the locks.
Finally, he was able to chisel out the embedded trunk handle to open it, clambering in and driving his Model Y Long Range S.U.V. five miles to the closest supercharging station. He joined a long line of Tesla drivers.
The Rise of Electric Vehicles
Charging Network: More than two years ago, U.S. lawmakers approved billions of dollars to build out a national electric vehicle charging network. But a robust system is still years away.
Corporate Malfeasance: Trevor Milton, who founded the electric-truck company Nikola, was sentenced to four years in prison in a fraud case that highlighted the financial carnage left behind by a crop of electric vehicle start-ups and their promoters.
Tiny Vehicles, Big Shift: In Asia and Aftica, vehicles that run on two and three wheels are quietly going electric — in turn knocking down oil demand by one million barrels a day this year.
A Shortage of Workers: China’s electric vehicle market is the world’s largest and fastest growing. But the country is struggling to hire the skilled workers it needs to keep up, amid a shortfall in vocational training and a surplus of young people who aren’t interested in factory work.
All 12 charging posts were occupied, with drivers slowing the process down slightly by staying inside their vehicles with the heat on high.
“It’s been a roller-coaster ride,” Mr. Sethi, who moved to Chicago from Dallas last spring, said of owning a Tesla through a string of brutally cold days. “I’ll go through the winter and then decide whether I keep it.”
A few charging posts down, Joshalin Rivera was also experiencing a bit of buyer’s remorse. She sat with the heat blasting inside her 2023 Tesla Model 3 as she juiced up the battery.
“If you’re waiting in that line and you only have 50 miles, you’re not going to make it,” Ms. Rivera said, gesturing to the line of vehicles stretched out onto Elston Avenue. She said that she had watched as a Tesla whose desperate driver attempted to cut the line died in the same location on Monday.
In normal conditions, Ms. Rivera’s car can drive up to 273 miles on a single, 30-minute charge. This week, Ms. Rivera said she has awaken to find about a third of her car battery drained from the overnight cold. As temperatures plummeted, she spent hours every morning waiting in line and recharging the battery.
“It’s kind of like, I don’t really want a Tesla,” she said.
Why does cold weather drain electric vehicle batteries?
Unlike cars with internal combustion engines, an electric vehicle has two batteries: a low-voltage and a high-voltage. In particularly cold weather, the lower-voltage, 12-volt battery can also lose charge, like it does in traditional vehicles.
When that happens, the E.V. cannot charge at a fast charger until the low voltage battery has been jump-started, said Albert Gore III, a former Tesla employee who is now the executive director of the Zero Emission Transportation Association, which represents automakers including Tesla and has released a tips sheet for operating electric vehicles in cold weather.
The challenge for electric vehicles is the two sides of the battery — the anode and the cathode — have chemical reactions that are slowed during extremely cold temperatures. That affects both the charging and the discharging of the battery, said Jack Brouwer, director of the Clean Energy Institute and a professor of mechanical and aerospace engineering at the University of California, Irvine.
“It ends up being very difficult to make battery electric vehicles work in very cold conditions,” Mr. Brouwer said. “You cannot charge a battery as fast or discharge a battery as fast if it’s cold. There’s no physical way of getting around.”
Tesla did not respond to a request for comment.
They don’t have these problems in Norway.
As people in the industry study what went wrong in Chicago, some suggest that the charging infrastructure may have been simply outmatched by the extreme cold weather.
“We’re just a few years into E.V. deployment at scale,” Mr. Gore said. “This is not a categorical problem for electric vehicles,” he added, “because it has largely been sorted out in other places.”
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A person wearing a parka walks past a line of snowy cars in a parking lot.
All vehicles, including ones powered by diesel or gas, perform worse in cold weather, a spokesman for an automotive trade organization noted. Dangerously cold temperatures are expected to continue in Chicago this week.Credit...Nam Y. Huh/Associated Press
A person wearing a parka walks past a line of snowy cars in a parking lot.
Some of the countries with the highest usage of electric vehicles are also among the coldest. In Norway, where nearly one in four vehicles is electric, drivers are accustomed to taking steps, such as preheating the car ahead of a drive, to increase efficiency even in cold weather, said Lars Godbolt, an adviser of the Norwegian Electric Vehicle Association, which represents more than 120,000 electric car owners in Norway.
Charging stations in Norway see longer lines in the winter than summer, since vehicles are slower to charge in colder weather, but that has become less of an issue in recent years since Norway has built more charging ports, Mr. Godbolt said, citing a recent survey of members. Also, the majority of people in Norway live in houses, not apartments, and nearly 90 percent of electric vehicle owners have their own charging stations at home, he said.
Around the world, 14 percent of all new cars sold in 2022 were electric, up from 9 percent in 2021 and less than 5 percent in 2020, according to the International Energy Agency, which provides data on energy security. In Europe, Norway, Sweden, Iceland, Finland and Denmark had the highest share of electric vehicles in new car registrations in 2022, according to the European Environment Agency.
Cold weather is likely to be less of an issue as companies update electric vehicles models. Even in the last few years, companies have developed capabilities that allow newer models to be more efficient in the cold. “These new challenges rise up, and the industry innovates their way to not completely but at least partly solve many of these issues,” Mr. Godbolt said.
All vehicles, including ones powered by diesel or gas, perform worse in cold weather, noted James Boley, a spokesman for the Society of Motor Manufacturers and Traders, a trade association that represents more than 800 automotive companies in Britain. He said that the problem was less about the capacity of electric vehicles to run well in cold weather, and more about the inability to provide necessary infrastructure, like charging stations.
With a gas or diesel powered car, drivers have complete confidence that they will find gas stations, so are less focused on their decreased efficiency in cold weather, he said. “If electric vehicle charging infrastructure isn’t in place, it can be more of a concern.”
Mr. Spencer, the Uber driver, said the economics of driving an E.V. for a ride-sharing service may not work in Chicago winters. Uber said in a statement that it offers charging discounts for its drivers, but Mr. Spencer still worries about the economics.
“The payout is the same, but the cost to drivers, with all these extra charges, is much more,” he said.
quindi uno spunto per un articolo potrebbe essere: LA CAPIENZA DELLE TESLA IN INVERNO SI RIDUCE DEL 20% PERCHE' NON DOVETE SCENDERE MAI SOTTO IL 20%
un altro articolo potrebbe essere: I TEMPI DI RICARICA IN INVERNO SI ALLUNGANO PARECCHIO, CONSEGUENTEMENTE ANCHE LE CODE AI SUPERCHARGER
E poi ci lamentiamo di Toretto e gli altri 2 o 3 pluri-personalità
Vabè dai basta,
era un semplice parcheggio di Tesla, e le televisioni e i giornalisti di Chicago ci hanno creato un servizio falso per dare contro Musk.
Mi tocco per sentire se ci sono
ma senza scomodare metafore, programmatore o vattelapesca,
io pensavo ad un più banale buon senso...
Invece non ce la facciamo mica.
Se qui gridano al complotto, ragazzi, che cosa vuoi dire ancora ?
Tu sei l'esempio perfetto del perché non vale la pena prendere avvenimenti come quello, e spiegarlo, magari con l'aiuto di un esperto in materia. Sarebbe tempo perso, per trovarsi poi il solito commento inutile.
In una delle recensioni (non tua) di una moto elettrica te ne uscisti con delle definizioni sulla coppia che fecero rivoltare mezzo forum, ti diedero addosso e non rispondesti più
Se posso dire la mia, la vostra sfortuna come redattori, è che una parte dei lettori di questo forum ne capisce abbastanza in vari ambiti e spesso vi bastona quando commettete errori, cosa che in altre testate accade molto di rado, (forse solo nei forum di quattroruote, ma li ci sono degli utenti che sono in direzione tecnica da 30 anni e farebbero pelo e contropelo anche a me su alcuni temi)
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